LEXIK Agnieszka Marek – Informacje na temat przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 RODO

Szanowni Państwo,
stosując najwyższe standardy ochrony danych oraz realizując obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako: RODO) chcielibyśmy poinformować Państwa o tym, kto jest Administratorem Państwa danych, a także w jaki sposób, jakie dane i w jakim celu są przetwarzane.

Administrator Danych:
Administratorem Państwa danych osobowych jest LEXIK Agnieszka Marek, NIP: 969-14-98-153, REGON: 369862780 (dalej jako: Administrator).

Dane kontaktowe w sprawie przetwarzania danych osobowych:
Kontakt z Administratorem możliwy jest za pomocą poczty elektronicznej na adres: biuro@lexik.pl.

Pozyskanie danych osobowych:
Państwa dane osobowe Administrator pozyskał w drodze kontaktu Państwa z Administratorem drogą telefoniczną, mailową lub osobiście.

Cel przetwarzania Państwa danych osobowych:

  1. W celu realizacji zawartej z Adminstratorem umowy/złożonego zamówienia/udzielonego zlecenia, a w szczególności:
    – wystawienia niezbędnych dokumentów zakupu (faktury) oraz dokonywania płatności gotówkowych i bezgotówkowych;
    – obsługi zgłoszeń kierowanych do Administratora drogą telefoniczną lub mailową;
    – wykorzystywania przez Administratora danych kontaktowych w celu świadczenia usług w ramach realizacji zawartej umowy lub udzielonego zlecenia;
    – obsługi reklamacji i skarg – jeśli takie zostaną zgłoszone;
    w celach podatkowych i rachunkowych, regulowanych przepisami prawa.
  2. Zgodnie z prawnie usprawiedliwionym celem Administratora:
    – prowadzenia działań marketingu bezpośredniego własnych usług;
    – podtrzymania relacji z klientem;
    – zapewnienia obsługi płatniczej;
    – windykacji należności;
    – archiwizacji danych w celu zapewnienia rozliczalności i spełnienia przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa.
  3. Zgodnie z wyrażoną zgodą na przetwarzanie danych:
    – zapisanych w formularzu kontaktowym;
    – prowadzenia działań marketingowych i/lub handlowych z  wykorzystaniem Państwa adresu mail i nr telefonu.

Podanie danych:
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do świadczenia usług przez Administratora. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zrealizowanie przedmiotu umowy lub zlecenia.
W celu realizacji powyższego zakresu Administrator wymaga podania następujących danych: imię, nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, nr telefonu.
Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, Administrator może wymagać od Państwa podania innych niezbędnych danych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych.

Państwa przysługujące prawa dotyczące przetwarzania danych osobowych:

  1. Prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych, gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych i lub handlowych lub wobec przekazywania Państwa danych osobowych innemu Administratorowi Danych;
  3. Prawo do pisemnego i umotywowanego zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych;
  4. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  5. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) zgodnie z art. 77 i art.79 , gdy uznane zostanie, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 roku;
  6. Prawo do uzyskania wyczerpującej informacji zgodnie z art.15 RODO dotyczącej:
    – występowania Państwa danych w zbiorach Administratora oraz adresie jego siedziby;
    – celu, zakresu i sposobu przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze;
    – od kiedy przetwarza się Państwa dane w zbiorze;
    – źródła pozyskania danych;
    – udostępniania Państwa danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane;
    – planowanego okresu przechowywania danych.

Udostępnianie Państwa danych osobowych:
Państwa dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
– podmiotom współpracującym z Administratorem w ramach zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
– innym podmiotom, na co wyraziliście Państwo zgodę;
– dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Administratora w dochodzeniu należnych roszczeń;
– podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Przechowywanie danych osobowych:
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia, w czasie obowiązywania umowy z Państwem, a także po jej zakończeniu w celu:
– dochodzenia roszczeń w zawiązku z wykonywaniem warunków umowy;
– wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa w tym podatkowych i rachunkowych;
– zapobiegania nadużyciom i oszustwom;
– archiwizacyjnym;
– maksymalnie przez 5 lat od zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia.